Fotölj



Enda sen tidernas begynnelse har jag tänkt att jag ska klä om en fotölj som vi fått och som stått i vårt vardagsrum.
Häromdagen var jag iallafall på IKEA och köpte ett av deras tyger med fåglar och sånt på. Jag gillar verkligen fåglar och blommor på tyg. Det påminner lite om Josef Frank (Säg vilket av IKEAs tyger som INTE påminner om andra designers mönster).

Metoden jag har använt för att klä om fotöljen är att rita av den gamla klädselns delar. Den gamla klädseln var dock i ganska bra skick, så därför ville jag behålla den under det nya tyget, vilket gjorde att jag inte kunde sprätta upp det och rita av. Istället fick jag göra lite trial-and-error, och slutresultatet blev ändå ganska bra, med undantag för armstöden som blev lite buckliga hur jag än försökte häfta fast det snyggt.

Här är iallafall resultatet:
.
.
.
.

Före.
.
.
.
.
.
.

Efter.

.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: amanda

bra gjort!! det blev riktgit snyggt!

2009-02-09 @ 15:59:45
Postat av: Anonym

Meeee---haaa. Jag gillar't.



//S.

2009-02-09 @ 22:35:27
Postat av: Annie

Så himla snyggt!!!

2009-02-10 @ 15:30:18
URL: http://klanto.blogspot.com

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0