Kramigt

.
.
.
Jag tror jag måste ha fått en släng av alla hjärtans dag, för häromdagen rastlöshetsvirkade jag ihop det här lilla hjärtat.
Det är fyllt med gröna linser som ger det lite tyngd och gör det ganska mysigt att krama i handen. Lite som en sån där stressboll, typ. Det är faktiskt himla mysigt - prova själv!

Du behöver bomullsgarn och virknål ca strl 2 eller det som passar till garnet.

Mönstret är ungefär såhär:

Själva kroppen:

Virka 4 lm, förslut dem till en ring med 1sm.
Virka 1fm i varje m runt runt. Öka i sidorna genom att virka 2fm i varje maska 2ggr.
Efter ett par varv börja minska 1m mitt fram och 1m mitt bak genom att sticka ner nålen i en maska och dra igenom garn (=2m på nålen), stick ner nålen i nästa maska och dra igenom garn igen (=3m på nålen). Ta garn och dra igenom alla maskor samtidigt. Fortsätt på detta sätt att öka i sidorna och minska på mitt fram och mitt bak till dess att du virkat önskad längd.

"Knölarna"

Stanna mitt fram på virkningen. Du ska nu virka tillbaka åt samma håll som du kom ifrån. * Gör 1lm, hoppa över maskan närmast nålen och gör en minskning. När du kommer till mitt bak vänder du och virkar tillbaka åt samma håll som du kom ifrån. Minska även här *.  Upprepa *----* i några varv. Gör ett varv där du minskar även i sidan. Nästföljande varv gör du minskningar i alla maskor.
Virka ihop uppifrån och ner genom att sticka ner nålen i en maska från framsidans kant och en från baksidans. Dra igenom garnet. När du kommer ner till kroppen igen gör du likadant på andra sidan. Innan du virkar ihop fyll med linser.
.
.
.
.

Hjärta.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Annie

Du är utmanad! Se mitt senaste inlägg i bloggen.

2009-02-18 @ 16:36:14
URL: http://klanto.blogspot.com

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0