dokumentation


Idag är dag 2 av sjukdom. Det är ganska tråkigt att vara sjuk. Så idag har jag delvis fotodokumenterat min dag. Missa inte chansen till en djup inblick i mitt (sjukliga) vardagsliv! Nu börjar jag.

Blev väckt klockan åtta. Fick totalt sex timmars sömn. Dålig start på dagen. Irritation som följd.
Åt två knäckebrödsmackor. Slösurfade. Tröttnade på slösurfning och läste hela Dödvatten av Lars Krantz.




Det dummaste med serier är att de tar slut så fort. Eller att det är svårt att hänga med, till exempel berättelser om döda par och liknande.

Efter serieläsningen drack jag kaffe. Sen måste jag fått temporär minnesförlust, för sen åt jag lunch. Det blev sparrissoppa på påse och rostat bröd. Därefter broderade jag flätsöm och tittade på Utbildningsradion ända till jag insåg att vi faktiskt har ett PS3 och att jag inte hade kollat på del 2 av The Kennedys. Eftersom The Kennedys egentligen är ganska tradigt så ritade jag lite.



Det blev mest zombies. Jag försökte hitta referensbilder på internet, men det fanns ganska få avritbara zombies. Och kranium var inte heller helt lätt att hitta. Från vänster till höger ses: En skalle (jag försöker få dem att se onda ut, men de blir bara glada och märkliga), såsom Jackie Kennedy enligt kvalificerad gissning hade sett ut efter att ha blivit biten av en zombie, en zombie med kinden uppriven och en snubbe som är hälften kranium och hälften senor (Haha, wastad snubbe - wasta en snubbe. Haha). Jag skulle vilja ha ett sånt där skelett som man kan se i NOförrådet. Han skulle heta Åke.

Efter detta försökte jag titta på Vetenskapens värld, men det sög. Och så bläddrade jag i alla jaktböcker och kriminalböcker på jakt efter mera skelett, men hittade inga bra bilder alls. Ungefär nu började jag må bättre, så därför slängde jag in en maskin tvätt och lagade middag på den bit kassler som jag med nästan kuslig framförhållning tagit ur frysen redan DAGEN INNAN!




Medan jag lagade maten hade jag en pratstund med Mr. Stubbs.
Den gick såhär:

Jag: Howdy Mr. Stubbs. Do you wanna jump in my sauce?
Mr. Stubbs: -Tystnad-
Jag: Jump in my sauce! Special offer! Only today!
Mr. Stubbs: - Tystnad-

Av kasslern, och en massa andra grejer såklart, blev det pastasallad. Den såg ut såhär.



Sen åt jag upp den. Därefter lyssnade jag på två dokumentärer på P1:s hemsidaNär du blev blind och Jag ser inte mitt barn. De handlar om att bli synskadad i 30-årsåldern respektive att bli mamma när man är synskadad. Jag tycker om att komplettera det jag läser med andra skildringar av ämnet, till exempel se eller höra dokumentärer eller att leta upp experiment eller människor som studerats och som omnämns i litteraturen.

Nä. Nu får det fan räcka. Lite integritet får man väl ha. Dagens projekt slutfört. Häppåre.

Kommentarer
Postat av: amanda

hahaha! du är bäst. vill också kunna rita så bra och jag vill också läsa dödvatten!

2011-04-19 @ 22:00:57
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: Emy

Jag tar med den nån dag - jag vill läsa .. ehum, den där andra.

2011-04-20 @ 10:45:56
URL: http://jesuisuncheval.blogg.se/

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0