halsduk som går runt runt runt


Den var egentligen klar för flera dagar, kanske veckor sen, men jag är ju en sporadisk blgogare, utan inriktning, mest ute efter att visa upp mina alster inför anonyma besökare. Det är den nya exhibionismen, framförd av alla 80-talister. Idag skulle jag egentligen gått på bio, men jag blev nobbad, så här sitter jag med mina biljetter och känner mig dum. Så nu tänkte jag istället bilda er i stickning!

Om man gillar att sticka är det så sjukt enkelt och tacksamt att sticka en sånhär halsduk som sitter ihop i ett enda långt stycke som en tub. jag hade tänkt skriva ner min stickbeskrivning, men eftersom jag är ganska lat och inte orkar så ger jag lite pointers istället.

- Grövre/tjockare garn och stora stickor gör att det snabbt blir en stor halsduk
- Ullgarn värmer inte abra bra, det håller dessutom sin snygghet längre, och ahr man lagt ner tid på nått så vill man ju att det ska hålla ett tag
- Gör ett stickprov! Antal maskor per 10 centimeter. Om det till exempel går 13 maskor/10 cm och du vill ha en 160 cm lång halsduk, gångra 160*1,3 så får du antalet maskor
- En lagom halsduk är enligt min åsikt ca 160 cm lång (runt om)
- Det blir extra snyggt om man stickar till exempel resårstickning, 1 avig, 1 räta, eller 2 aviga, 2 räta. Man får testa vilket man tycker blir snyggast


Ungefär såhär ser det ut när det är klart.

Kommentarer
Postat av: amanda

helt sjukt, stickning för mig är fullkomligt främmande. huur kan man tillverka en sån där med sina bara händer!? ascoolt ju! du är riktigt duktig emy. såg du förresten att vi har flyttat fram julbordet en vecka? hoppas du fortfarande kan då.

2010-12-05 @ 19:21:05
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0