onsdag


Idag har varit en dag av förudmjukelse. Jag åkte och handlade. Först på apoteket, sen på Hemköp. Ställde mig i kassan, la upp varorna på bandet och satte i kortet i kortläsaren.

- Det blir 235, 50.

Jag knappade in koden och tryckte på OK. Bekräftas ej, skrek displayen.

- Vi försöker igen, sa kassörskan.

Jag provade igen. Samma sak.

- Ojdå, sa jag och försökte le lite överslätande.
- Det är nog banken som trasslar, vi hade jättemycket problem igår, sa kassörskan.
- Jaha, okej. Jag får nog gå och ta ut pengar då istället, sa jag och hörde inbillade suckar från bak i kön.

Jag tog kortet, fick ett kvitto, packade kassarna och ställde varorna bakom.
Gick ut till bankomaten och matade in 300:-. "Uttaget medges ej". PANIK! Saldo: 129:-. Lyckades övertrassera mig till 200 spänn. Fick gå  in på apoteket igen. Det var samma dam i kassan, som tur var. Fick lämna tillbaka en vara. In på Hemköp igen.

- Ja, hej igen. Jag ska betala nu.
- Ja, gick det bättre med bankomaten?

Jag muttrade något om "på gränsen" och försökte skratta lite artigt. Sen gick jag därifrån. Snabbt.


Kommentarer
Postat av: amanda

sånt där är så HIMLA jobbigt!!! och pinsamt!

2010-11-17 @ 20:24:15
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: Daniel

medlidande. Ryser av flashbacks.

Men slutet gott Thank God



2010-11-18 @ 11:43:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Annie

Nej uuuuusch vad jobbigt!!!

2010-11-18 @ 11:58:46
URL: http://klanto.blogspot.com

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0