fail


Jag som hade gjort en rolig, god matlista med en massa mat! Vi hann bara med tre recept, så resten får komma efter sommaren. Nu är jag snorpank, vilket föranleder en annan strategi. Idag har jag ätit knäckebröd och te, en kopp kaffe, två kokta ägg, gröt och mjukmacka (som jag hittade i frysen, bäst före 18 oktober 2010). Det var minst sagt ganska trist. Så jag googlade runt lite, och hittade en del bra förslag på billig mat:

Ärtsoppa (hemgjord)
Tonfiskpasta
Böngryta
Strömming (score!)
Potatis (sallad, soppa, bullar)

Dessutom har jag ett smarrigt fläsklägg i frysen. Nått att pyssla om imorron kanske, eventuellt efter att jag har pantat burkar.

Förresten, är det nån som har koll på vilka fruktträd/buskar som växer här? Har ni nått som står på gården, lägligt placerat så man kan palla lite? Hojta till!


Kommentarer
Postat av: Annie

Vi har två körsbärsträd på vår gård och så har vi ju en massa mynta i trädgården ;)Vi kan lämna lite mat till dig som lön för blomvattningen ;)

2011-06-14 @ 11:21:45
URL: http://klanto.blogspot.com
Postat av: E

Ja, de där körsbärsträden. Varför är de så höga? Varför är jag så dålig på att klättra i träd? Jag har faktiskt sett ut ett bra placerat träd nära dig redan!

Haha, det behövs inte. Jag har faktiskt redan planerat! Det är som en ganska spännande utmaning!

2011-06-14 @ 14:32:57
Postat av: Annie

Ja du, du får ta hjälp av Tor någondag :)



Ok :) Säg till om du behöver mat ;)

2011-06-15 @ 11:20:14
URL: http://klanto.blogspot.com

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0