Snusk!

Herrejesus! Nu har snusket letat sig in i barnlitteraturen också. Som blivande lärare kan jag bara förfasas över dessa dolda budskap som smyger sig in överallt i omgivningen. Om jag tar det från början, så var det såhär:

Mina kära föräldrar kom och hälsade på. Men sig hade de både det obligatoriska "du-har-ju-blivit-vuxen-nu-så¨-här-får-du-ett-kilo-kaffe" men den här gången även  EN HEL LÅDA full med KalleAnkapocketsar! Och de var inte vilka pocketsar som helst, utan mina gamla! Jag blev överlycklig. Nu kunde jag lugnt vänta in vintermörkret med mina KallaAnkapocketsar. Jag högg genast in på litteraturen, men DÅ....!



Kalle har tydligen "bett om det".


Kommentarer
Postat av: Ida

Det är lika bra att barnen får se på en gång vad som gäller i livet! =)

2008-09-11 @ 17:23:08
URL: http://mira83.blogg.se/

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0