Basilika

.
.
Basilikaodlingen.

.
.
Jag har fått en helt enorm basilikaodling i mitt köksfönster. Jag klippte den lite igår, och det var ganska mycket blad som åkte av. Därför bestämde vi oss för att göra pitapizza.

Ungefär såhär gör man:

Ta fram pitabröd. Bred dem med någon sorts olja. Jag använde röd pesto.
Lägg på skivade tomater, stekt och strimlad lövbiff och basilika. Toppa med fetaost, lite salt och peppar samt lite olivolja.
Sätt in i ugnen i tio minuter på ca 200 grader.
Gott!
(Zetas ekologiska vin är också gott!)

.
.
.

Pizza.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: TeA

Vad stor din basilika har blivit, jag har värsta plutt oreganon i jämförelse. Mina plantor är ju lite yngre, men ändå =)

Vi måste göra ett byte sen =)

2009-05-10 @ 20:29:44
Postat av: E

Men du får komma hit och hämta snart! Mitt fönster är helt överfullt, och jag har inga krukor och plantorna behöver planteras om. Kom nu i veckan vettja!

2009-05-10 @ 22:29:45
URL: http://jesuisuncheval.blogg.se/
Postat av: TeA

Jag ringer plötsligt en eftermiddag och kommer över =) det är det enda rätta. Förmodligen blir det imorgon.

2009-05-11 @ 16:21:55

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0