Inredningsspråk

Är det bästa språket!

Jag är antagligen lite efter, men det verkar som att helgen lilla stora nyhet var ett hemma-hosreportage som publicerades i DN. Idag hade till och med SvD publicerat en kommentar (!) om artikeln. Hela grejen går ut på att en journalist på DN skrivit en helt överdriven artikel. Den är verkligen skriven helt sjukt. Jag skulle kunna ha en hel lektion om skriftspråliga genrer bara baserat på den. Den är helt underbart överdriven och skulle vara det bästa exemplet. Fatta skönt att slippa skriva egna exempeltexter när man inte hittar något tillräckligt nytt och bra!

Förresten. Läs artikeln högt. Den blir ännu roligare då. Jag vet, för i min familj brukar vi mobba mammas inredningstidningar och leta efter de mest cheezy meningarna och läsa upp.
Här är en gammal favoritruta från Jan Berglin (som jag snott! helt samvetslöst) på samma tema. Hajk!


Kommentarer

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0