Konsumtionsförlamning




Jag var på skojakt igår. Med rakbladskänsla i halsen och allmänt sjuktillstånd.
Först gick jag till Stadium. Säljkillen hade noll koll. Han tog hela tiden fram en rosa nikesko. "Vi kanske kan titta på den här istället" sa jag och pekade på den svarta varianten. Han fattade inte vinken. Så jag gick till konkurrenten istället och köpte skor jag inte tycker är sköna, med sulor som inte passar och som dessutom är asfula.

Genomgående i alla sportaffärer är det nämligen så att alla damskor är sjukt fula. Vad är problemet? Är alla damskotillverkare retarderade, eller är det handeln som är retarderad som köper in? Varför finns det inte en enda damsko som inte är svart (med rosa detaljer) eller vit (med rosa detaljer, alternativt helt rosa. Varför? Jag är inte fem år gammal, rosa är inte en allmänt neutral färg, så VARFÖR?

Äh, nu har jag gömt kartongen så jag slipper se den. Jag stör mig bara annars.


Kommentarer

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0