sweetness


Idag har jag tvättat håret. För första gången på en vecka (skönt). Ååååh, vad äckligt tänker ni. Nej, det är det inte alls. För jag är så jävla fräsch att mitt hår fortfarande luktar rosor efter en vecka.

Nej, men allvarligt. Jag blev lite inspirerad och har börjat tvätta håret efter no´poometoder. Det går mest ut på att man inte använder schampo, och att man inte tvättar håret ständigt, vilket annars kan göra att man torkar ut håret och hårbotten. Dessutom slipper man skölja ned massa kemikalier i avloppet, vilket får en att känna sig lite skönt miljömedveten. Jag kör bikarbonat och äppelcidervinägerskölj. So far funkar det bra, varken bättre eller sämre än vanlig tvätt. Alla borde prova! Här är en bra sida att läsa mer. 


Kommentarer

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0