inatt jag drömde


Jag var i Ryssland. Jag kom dit med ett stort, ljusgrått tåg som susade fram genom ett landskap där allt var vissnat gräs på stora åkrar. Jag kom fram till en stor, grå byggnad vars murar kröntes av taggtråd. Jag gick ut för att leta efter en pojke som gått för att hitta sin försvunna kärlek. Jag hittade dem båda under en järnvägsbro. Flickan var i tårar. I sina armar höll hon en sedan dagar avliden kvinna som föirrat sig in under järnvägsbron. Kvinnans ansikte var grått och stelt, och ögonen slutna.

Kvinnan var... Mona Sahlin!

Usch, varför drömmer jag sånt här? Vad betyder det? Socialdemokratin är död? Och varför smakar mango inte riktigt mango trots att det var en stund sedan jag åt knäckebrödsmacka med kaviar, och smaken av kaviar borde ha gått bort för länge sen? Så många frågor, så lite tid...


Kommentarer

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0