continuum


Jag läser i alla fall mycket. Det är det enda jag gör. Och stryker. På listan över utlästa titlar denna vecka är:

Kyrkbröllop samt Kungens rosor av Moa Martinsson. Åh, Moa. Varför började du skriva så jävla stolpigt och fjantigt? Jag gillade den första boken mycket bättre. Sen blev det downhill.
Fröken Smillas känsla för snö av Peter Houg (?). Tack för den! Den var grym.
Fågelbovägen 32 samt Borta bäst av Sara Kadefors. Den första väldigt disturbing. Den andra fantastisk. Som den värsta thrillern. 

Knappt en bok om dagen alltså. Nu behöver jag tips. Gärna såna tips som baserar sig på vad man läser i litteraturkurserna (minus de riktigt gamla böckerna, jag är uttråkad, inte suicidial, än... ). Böcker som bara är bra går också an. Thats about it.


Kommentarer
Postat av: amanda

selma lagerlöf kanske? tydligen ska gösta berlings saga vara utflippad och skitbra men jag har inte läst den själv så jag vet inte. eller strindberg? om inte svenskt så borde du läsa camus, den älskade jag på litteraturhistorian. men du kanske har läst den. kramar!

2011-07-06 @ 12:01:25
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: amanda

alltså albert camus främlingen. menade jag.

2011-07-06 @ 12:02:06
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: E

Selma Lagerlöf var ju faktiskt ett jättebra förslag! Främligen har jag varit lite nyfiken på. Tack för tipset!

2011-07-06 @ 12:39:47

Infoga åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0